Hoe verkoop je innovatie?

In 6 stappen naar een succesvolle introductie in een B2B markt

Auteurs

Eric Pieters (1970) is van jongs af gefascineerd door het verkoopproces, het liefst in het buitenland. Na zijn studies International Management, Beleid-en Organisatiewetenschappen en een opleiding aan INSEAD, heeft Eric zich gespecialiseerd in (Internationaal) Business Development in B2B Markten. Hij is bij diverse internationaal georiënteerde MKB bedrijven, commercieel directeur geweest en daar nieuwe producten in bestaande markten en/of bestaande producten in nieuwe markten gelanceerd. Als mede-eigenaar van Micanti BV heeft hij als commercieel directeur een innovatief product in zeer conservatieve industrie op de markt gezet in zowel het binnen-als het buitenland bij gerenommeerde bedrijven uit de industrie. Micanti won in 2014 de MKB Top 100 Innovatie Award evenals                               het Oranje Handelsmissie Fonds. 

 


 Corine Bus (1971) heeft jarenlange B2B marketing, sales- en leidinggevende ervaring in de dienstverlenende sector. Ze is groot fan van klantgerichte innovaties; innovaties die inspelen op daadwerkelijke behoeften van bedrijven en ondernemers. In haar functie als Customer Journey Expert bij ING Zakelijk, is ze dagelijks met klantgerichte innovatie bezig.  Creeren van 9+ klantervaringen, tussentijdse klantvalidaties, ontwikkelen van nieuwe businessmodellen, open innovatie en een korte time to market staan hierbij centraal. Ze gebruikt haar kennis en ervaring om anderen te inspireren en motiveren.